December 25, 2014

Assalamualaikum...

Alhamdulillah... Pagi yang bercahaya.. ada sinar mentari awalnya. Namun kini kelihatan mendung mula berarak.. Cukuplah cuaca pagi setakat ini membuat akak cergas bergerak. Membuang segala kemalasan sejak balik ke rumah comel ni Isnin yang lepas. Semalam saja terasa seperti berada di negara yang sejuk. Terkenang zaman duduk di Bahrain pada musim sejuk dengan hujan yang turun sepanjang hari. Hibernate macam beruang kutub..

Awal2 baju dah tersidai di ampaian dengan memanjatkan syukur dan berdoa agar panas sampai ke petang. Setakat sidaian kering pun sudah cukup. Awal2 juga akak dah tanak dan sarapan dengan nasi panas berlaukkan telur goreng, bilis, sedikit rendang dan daun salad. Rasa macam nak gi bendang pulak.. hahaha!

Sambil tangan tak sudah2 menjeling dan mengetik whatsapp. Laporan banjir semasa dari kawan2 terutama yang tinggal di Kelantan dan bersaudarakan orang2 Kelantan.  Sukar akak nak bayangkan ujian besar ini. Perasaan yang sama masa peristiwa MH. Resah, risau, berdoa sepanjang masa. Moga2 Allah angkat doa kita semua. Moga2 Allah kasihi mereka seperti kisah kasihnya Allah kepada Nabi Nuh dalam surah Hud.  Innalillahi wainna ilaihi rojiun.. Hasbunallah wa ni'mal wakeel.. Tiadalah yang mampu meredakan keadaan melainkan kuasa Allah ya Rahman ya Rahim.

Gambar ihsan Malindo Air 25/12/14

No comments: