Pages

September 12, 2014

Nasi Goreng, breakfast dan kisah kucing

Pagi Jumaat.. relax sebab hari cuti.. dan bermulalah cuti sekolah minggu ni..

Pagi-pagi dah menggoreng nasi.. menu yang paling simple dan tidak membazir. Sebab guna nasi semalam yang masih elok.. Bab2 makan ni akak idakle menjaga macam sesetengah orang yang tak makan nasi sejuk dan yg sewaktu. Tak elok untuk badan katanya.. Tapi akak sayang nasi kalau tak abis. Nak bagi ayam makan, takde pulak.. Kucing2 pagi2 dah berebut cereals warna warni depa. Tu semua kucing gelandangan aka kucing liar semuanya. Yang jantan lembik asik mengalah, yang betina lak superpower.. semua dibolot walau baru je menetap kat rumah ni.

Bab bagi makan takpe.. bab suka nak bermanja gesel2 kat kaki akak, memang le geliii... tak suka. Selalulah jugak kena marah. Tapi masih dia mengeow dan nak bermanja. Agaknya ibarat garang mak, anak tak takut punn... dia tau mak garang tp baik.. huhu. Tak tahan kalau dia menjatuhkan badan kat kaki yang nak melangkah ni.. memang le kena! Jangan marah ye pencinta meow... hihihi.

Berbalik kisah nasi goreng, akak tak suka yang macam2. Simple je, tumbuk bawang, cili dan udang kering.. tumis sampai garing, pastu masuk nasi. Ye laa... letakle garam. Nak sedap macam arwah nenek buat, kena letak serbuk perasa.. Takmo pak aji, akak simpan cap adabi.. secubit je pun. Itu utk khas nasi goreng je.. lain2 masakan dilarang guna serbuk perasa. Dulu masa kecik akak memang suka buat menu ngeri.. Diam2 masuk dapur cari nasi, tuang air masak, bubuh pak aji dan kicap sikit.. perghh, macam sup nasi! Hahaha.. kalau sekarang Fawwaz buat lagu tu, mesti mak dia jerit..



Selamat sudah menu nasi pagi ni.. Untuk tengahari nampaknya makan kudapan je. Lagipun en abe takde.. yahuu  ;)


No comments:

Related Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...