March 23, 2012

Pasta Carbonara & Pizza Hut


Anak saya si Ahmad Fawwaz tu memang penggemar Spaghetti Creamy Carbonara yg dijual di Pizza Hut tu.  Kalau dia mula tak selera makan, saya akan order satu utk dia.  Maklum, hingga kini saya tak reti nak buat yg berperisa macam tu.  Dan saya rasa lebih ekonomikal beli, sebab untuk dia sorang je.

Kebelakangan ni dan dah berapa kali beli di restoran Pizza Hut di Seri Petaling, saya dapati rupa paras pasta ni berubah.  Aksesorinya bukan lagi mushroom, daging ayam dan mixed vege macam selalu tu.  Totally berubah! Cuma ada kepingan chicken ham (mungkin ini namanya).  Well! OK.. takpelah kalau dah ubah.  Mungkin nak cut cost..

Beberapa minggu lepas, saya ke Sek 7 Shah Alam dan order pasta ni juga.  Terkejut mak!  Rupanya masih original macam yg dulu2.  Dengan cendawan shitake, kepingan daging ayam yg lembut, sayur dan sungguh creamy.  Saya sungguh keliru!  dan saya buat budak2 staff pizzahut tu sama keliru dengan statement terkejut saya.  Hehe!  So, saya buat kesimpulan yang Pizza Hut dan PHD (Pizza hut delivery) tu serupa tapi tak sama.  Menu/resipi dah lain2.. Atau yg di Seri Petaling tu je yg SUDA TUKA.

Maklum laa... tadi dalam terpaksa, saya singgah juga ke situ.  Tak serik, walau yg terakhir beli haritu, budak tu kasi pasta yang salah masa beli walk-in (sedarnya di rumah).  Sampai diorang terpaksa bagi satu free dan hantar ke rumah.  Sebabnya, Fawwaz cuma makan pasta bukan isinya.. Isi tu mak yang selalu bedal.  Hehe... Hari ni mak malas masak dan nak treat Fawwaz ngan pasta kekononnya.

Tapi kan... MEMANG CONTINUOUSLY FAIL restoran PHD yg di SERI PETALING tu.  Mula masuk, panas dan gelap takde aircond.  Berdiri tercegat kat situ, nobody ambik order.  Manager ke belakang pun, takde sapa datang.  Dia suruh tunggu sat!  Tapi akak mcm nak hangat, terus keluar.  So, hopefully kalini terus merajuk tak singgah situ.  CONFIRM!  Dorang ni ada masalah...

Kalau akak rasa teringin nak makan juga, akan ku drive sampai ke Seksyen 7 Shah Alam.. Rasanya ada semangat sikit kat situ, by first impression.  Harap2 dorang tak ubah attitude macam yg di sini.

No comments: