February 13, 2016

Kisah sebelum cuti CNY

Sekejap je masa berlalu.. Esok sekolah dah bermula balik. Macam tu lah kalau cuti2 balik kampung. Rempit sana, rempit sini, tau2 masa habis di jalan..

Tapi takpa la.. syukur Alhamdulillah punya kesempatan balik kampung berjumpa bonda dan kaum kerabat. Dapat hantar mak ke klinik gigi.. Dan juga jumpa cousins kesayangan yang berkumpul semua di rumah kuning (rumah mak depa laa..). Rumah kuning tu tempat akak membesar dan menua kini.. hehe. Dapat juga buat terapi bekam dan acupuncture kat kampung... (nanti akak citer kalau ada mood). Lega sikit sakit belakang ni selepas kena bekam. Banyak angin katanya.

Sebelum balik kampung, sempat ambil 2 order sahaja iaitu chocolate cupcakes yang rupa bunga matahari tu dan juga brownies. Tu pasal lewat sikit baliknya. Dan sorang dua menegur akak balik sekejap huhu..

TERIMA KASIH buat NURUL dan ZAZA atas order tersebut.

Tempahan Nurul buat saudaranya..
Zaza punya..
Suka tgk bunga matahari ni.. :D

Saja nak tepek gambar pekasam yang akak beli dari kawan. Gambarnya sungguh mengiurkan. Tapi akak dan hubby tak berapa makan pekasam ni sebab masin melebihi ikan masin. Kuis2 bawang dan cubit sikit2 je. Akhirnya sebelah pun tak habis walau cuma seekor.. Selebihnya akak buat jajan balik kampung. Rupanya depa suka esp pakcik ku bila akak gorengkan.. Alhamdulillah. Tak sia2 bawakkan.. hihi.

No comments: