February 17, 2016

Orders - Mid Feb 16

Minggu perisa coklat..

Memenuhi permintaan customer baru dan lama selepas gumbira balik kampung. Buat pun agak relaks sebab tak perlu nak deko beria2.. Cuma dalam cuaca luar yg fanas tu ditambah dengan gangguan bunyi2 pembinaan di sekeliling... mmg kacau jiwa ni sket. Tak keruan rasa.

Apa2 pun terima kasih buat Izzudin dan Cikgu Ros n frens kerana sudi order. Alhamdulillah...

Ordered by Izzudin untuk tunangannya barangkali... asalnya karangan lagi panjang tapi akak minta suruh pendekkan.. tetap panjang.. takpalah, muat jerr.. hihi

Macam biasalah brownies nih.. ordered by Cikgu Ros menyebabkan akak terjaga dari lamunan nan indah sebab barang2 dapur dah habis sebenarnya dan tengah mode cuti2 CNY ahaks! Alhamdulillah delivered on time!



Masa akak simpan kek dalam fridge, Fawwaz duk intai dalam tu.. Dia kata "Fawwaz cium kek coklat dalam tu.. it smells tasty"... hehe anak omputih katakan.. kena speaking america kah kah!

"Fawwaz nak ke? Esok umi belikan.." Bukan kata nak buatkan... :P

Jadi, keesokan harinya mak pun belikanla kek seperti di bawah di kedai MCM Utara.. hahaha. Sampai ke malam ni tetap utuh di dalam fridge ini kek Fauzy. Tak heran dah si dak Fawwaz walau sehari entah berapa kali buka tutup fridge tu..


Selingan:
Lihat lepat ubi ku yang kenyal2 lembut lembik nyaman di mulut nih.. Namun hanya tinggal kenangan sahaja sebab semua dah masuk dalam perut kami. Ada juga buat bingka dengan ubi yang sama tapi tak sempat ambik gambar dah khalass.. 
Ubi diimport dari kampung Sungai Air Tawar, Sabak Bernam ya.. hehehe


Kepada yang cuba order tapi ada yang akak tak mampu nak beri kerjasama, harap MAAF ya.. Kadang rasa bersalah menolak rezeki padahal doanya bukan main. Tapi hidup ini memang banyak kekangan yang perlu dilihat dari sudut prioriti.. tak dapat nak memaksa diri ini menjadi super lady..gitulah!! 


No comments: