September 2, 2013

APA...???

Apa? RON95 naik 20 sen? Aduss... memang beratlah. Naik terus banyak tu.. Meraung satu Malaysia malam ni.. Baru kejap ni abe balik dari balik dari surau dan kedai menggunakan keta akak.. Katanya nak isikan minyak kat kereta tu, tapi stesen minyak semua penuh.. tak jadi. APA? Makin kuranglah minyak kat kereta tu... spontan akak jawab. Terus timbul perasaan kedekut! Hahaha....

Terpaksa pasrah dalam paksa keadaan macam ni. Nak lari mana hanya pasal minyak? Negara atas, bawah, kiri kanan pun lagi mahal minyak depa.. Nak murah macam Bahrain dulu, air depa pulak mahal dari minyak.. Ni Amerika nak serang Syria, ada harapan minyak naik lagi sedunia.. Redha. Harap2 semakin terbuka luas lah ye pintu rezeki kita agar tidak terasa akan sebarang kenaikan yang bakal berlaku selepas ini. Barang, servis, dll pasti ada yang tunggu masa nak naikkan. Kena kerja kuat nehh!!!

Takpelah.. nak pujuk diri, meh tengok kek akak hujung minggu semalam yg tak seberapa ni. Walau penat memandu beratus kilometer dari Jitra ke Ampang, sempat jugak siapkan deko 2 biji kek. Satu RV, satu lagi rainbow. Satu untuk saja2 bagi rasa di majlis perkahwinan sepupu (bukan untuk dibelah depan meja makan) pada 31 Ogos, dan satu lagi untuk belated birthday anak buah. Dapat tidur tak sampai 4 jam, petang Sabtu tu patah balik ke Jitra dengan Fawwaz dalam hujan lebat hampir di sepanjang highway. Bajet memang tak larat nak teruskan perjalanan, maka akak singgah bermalam di Ipoh. Itupun sesat barat juga tak jumpa jalan ke hotel sebab dah gelap. Pakai GPS pun tak guna sebab tuan punya memang kuat melawan kikiki.. Mujur juga jumpa Balai Polis untuk bertanya. Alhamdulillah... selamat hingga la ni  :))

Kadang-kadang akak ni kena beraksi brutal dalam menempuh kehidupan harian. Walau macam tak mampu, kena berani menghadapi segala macam kemungkinan. Hidup tak sentiasa indah.. itulah kaedah nak pujuk diri. Walaupun kadang tu tak puas hati, akak tak pandai nak mengeluh panjang. Ia umpama angin lalu je. Itu pasal akak sedikit rimas kalau tengok orang berkeluh kesah ni. Bukan tak simpati, tapi sebenarnya semua orang ada kisah tersendiri. Nak kongsi atau tidak je.. Ingat labu, kita jangan tunjuk lemah...!!! (ingatan utk diri sendiri).

*********
RV dengan idea sumbangan sepupu (Yun) yang menjadi peneman projek malam tu..

Masa deko kek ni, empunya kek duk legar2 je menengok makyang dia buat kerja.. Teringin tapi simpan dalam hati hehe.. Makyang dan mummy dia nak bagi surprise.. Mummynya pun boleh buat tapi tak larat pembawakan budak dalam perut :D
Sebab ngantuk sangat, tulis pun dah tak betul. Happy belated je.. 
 

Wedding my cousin.. Kapt Aufa & Kapt Dr Syakirah. 
Semoga bahagia membawa ke syurga.. Amin.


No comments:

Related Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...