Pages

February 26, 2012

Red Velvet - the mystery inside

Saya memang kerap membuat RV ni.. Bukan untuk sesiapa, tapi untuk diri sendiri..dan keluarga yg kecil tu.  Sebab nak makan sendiri, deco pun ala kadar je.. 
Dalam hati tu nak makan yg sedap tetapi biarlah kurang yg lemak, manis, kalori, dsb.. (tau takuttt... hehe).
Saya tak pernah beli atau makan yg orang lain buat.  Kalau ada pun, satu slice kecil yg adik beli di Pavilion (a slice of heaven).  Yg itu memang rasanya lebih sedap dan lembut sesuai dengan harganya.  Tapi frosting tu cepat sangat lembik.. pastinya gabungan cream cheese dan mascarpone.  Kena sentiasa sejuk.
Apa2 pun, inilah kek yang saya suka buat dan makan.  Banyak lagi kek yg saya suka makan tapi tak suka buat... 
Saya suka akan warnanya... merah.  Maklumlah, sekurang2nya 1 botol pewarna habis.. (resipi asal 2 botol tau..)
Ramai mengatakan ianya kek misteri.. Di luar putih.. dah potong baru nampak rupa di dalam begitu hebat.  Selain kesedapan rasanya
Misteri juga dari segi adunannya...

Gambar2 di bawah adalah versi RV yg berbeza2 sebenarnya... 
Memakannya tak boleh sekali harung... cukup paling banyak pun 2 slices yg kecil begini.. :D






No comments:

Related Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...