Pages

October 20, 2011

Roti Bungkus... II

Baru beberapa hari buat.. dah siaran ulangan lagi.  Sejak che mat kurang selera makan, roti banyak berlebih.. Dan sejak pandai buat tepung bungkus segera ni, suka na buatnye.. Apatah lagi daun pisang import dr M'sia ada lagi sikit dan masih cantik hijaunya..

Kali ni buat cincai je, tak ikut sukatan sangat.. Asal menyerap habis roti tu...  Tapi saya percikkan sikit serbuk kayu manis masa memasak santan dan hiriskan pisang ke dalam adunan, sebelum membungkus..  Hasilnya lagi sedaplah..  So, kalau sesiapa suka kuih umpama ni, bolehle cuba resipi yg amat mudah ni... Kurang2kan sikit menggoreng.  Saya letak santan pun ala-ala je... sebab saya pun jaga juga kolestrol ni.  Jarang saya guna santan pekat.  Alhamdulillah.. pada satu ketika tahap kolestrol pernah mencapai 7+ (2001), lepastu turun ke 5+ (2004/5).. awal bulan ni dah tahap normal 4.1.  Nak kena turun lagi atau maintain je..

Isk! Cerita kolestrol pulak.. akak memang suka membebel... mehla tgk kejadian kuih ni.. Resepi ambik kat SINI ye!




No comments:

Related Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...