August 12, 2010

Cucur Badak II


Semalam selain dari buat puding jagung, last minute teringin nak buat cucuq badak. Inti dah ada dalam fridge. Cumanye keledek takde dan tak sempat2 nak tunggu hari ni nak beli. Aku pun mulalah menjeling ke arah kentang yang sentiasa ada dalam stok. Maka selamatlah menjadi cucur badak kentang.. not bad juga.

- Rebus kentang macam biasa (dalam 2 biji = 400g). Toskan airnya. Lecek kentang yang ditabur 1 1/2 sudu besar gula. So dia jadi manis2 sikit macam keledek.... Yg lain2 sama je.



No comments:

Related Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...