October 30, 2015

Nasi Kerabu Kuning

Alhamdulillah.. nikmatnya makan tengahari tadi.. RICE TO WEDNESDAY ehehe.. sebagai upah kepada diri sendiri yang agak penat kebelakangan ni.. semua pun rezeki Allah beri. Selalunya akak masak lebih kepada citarasa anak dan suami. Kalau nak makan apa yang sendiri suka, beli je kat kedai makan huhuhu..

Hari ni, di samping memenuhi permintaan abe yang nak daging goreng kunyit (gambar takdak, sebab dah selalu.. ehee), buatlah nasi kerabu simple untuk sendiri. Yang warna kuning.. takmo biru, putih pun takmau.. Untuk anak pulak ayam kari sudah dibuat stoknya dari petang semalam.. Macam nilah, jenuh juga kalau serumah ada 8-9 orang lain citarasa kan..


Sedap tidak, bagiku inilah menu yang tak pening2 nak pikir... healthy. Buat sendiri boleh ulang tayang berkali2.. Akak memang dah beberapa kali buat version kuning ni. Cuma letak perwarna atau serbuk kunyit sikit dan juga sehelai daun limau purut masa masak nasi.

Kalau nak tengok resepi, boleh search kat label nasi.


1 comment:

NINA FARHANA said...

Tq sudi share resepi. Memang nampak menyelerakan. Baruuu nk belajar buat nasik kerabu 😂😂

http://ninafarhanawm.blogspot.my/?m=1

Related Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...