Pages

October 15, 2014

Chewy Brownies & Frozen Koci

Minggu nak sedapkan tekak sendiri..

Tengah2 lapang ni macam2 teringin dibuat.. Ini projek semalam. Pagi2 lepas hantar anak bujang genius ke sekolah, mak dia terus terdetik nak baking 'sesuatu'. Ingat nak buat terus, tapi rupa2nya cik abe balik nak breakfast. Jadi isteri mithali ni kenalah goreng nasi dulu. Macam tau2 je ada nasi lebih. Tapi hari2 memang kena ada nasi lebih, sebab bukan orang je nak makan, kucing2 pun nak jugak. Dr kata jangan bagi kucen makan nasi, tapi mak tengok orang lain elok je bagi kucen2 dia makan nasi. Mak follow je laa... huhu!

Lepas breakfast, baru mak selongkar gobok hijo tu. Eh cukup la suma bahan.. Makan jadilah seloyang chewy gooey brownies yang manis tu. Memang menempah kucen manis kaedahnyer.. Hehe, yg benornya kak tak berani nak menyebut itu penyakit. Na'uzubillah la kann...



Sebelah petang pulak tukar apron. Buat koci pulak.. Favourite akak koci keledek. Cuma keledek tu dah seminggu lebih kot belinya, ada yg rosak. Terpaksa lebihkan tepung pulut sebab nak buat banyak sikit.. Hahaha.. dah banyak tapi nak sikit. Mak kalau ambik PT3 ni, mampukan mengembalikan zaman kegemilangan SRP dulu ekk?


Koci ni untuk dibawa ke rumah adik ipar yg baru balik dari menunaikan haji,, landed safely, Alhamdulillah...





No comments:

Related Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...