Pages

June 10, 2013

Kuih dan Lauk

Tengah cari mood nak baking... Mata pulak dah mengecik dan kabur. Tandanya dah waktu wajib tidur.. Tapi, sebelum tidur (walau hati meronta2 nak mencari drama petang yg ku terlepas tadi), nak anta gambar makanan dulu... Hasil kemalasan akak beberapa hari ni.. ;)

Nampak orang post gambar n resipi kuih bom ni kat fb, terus akak teringin. Kalah orang ngandung. Tapi orang ngandung kalau teringin dia buat sendiri ka? Ni kuih bom versi akak, guna keledek dan tepung pulut + tepung ubi. Inti pulak inti kelapa warna hijo + inti kacang merah. Combine sekali. Ahhh.. bestnya makan panas2 di waktu petang di kala hujan turun... 


Lauk tengahari tadi.. Gandingan yg tak berapa menarik. Buat ayam masak kicap supaya Fawwaz ada selera nak makan. Rupanya dah terkenyang makan cornetto... Masak kicap ni, kalau nak kelainan sikit dan menambah sedap, letak serbuk buah pala semasa menumis ramuan...


Kalau gigi kuat boleh makan ulam ni macam tu je... Mesti rangup kruk krak bunyi dia. Tapi sebab kami warga emas, kenalah soften sikit ulam tu dengan mengukusnya terlebih dahulu ((kecuali timun comel tu)... hehehe

Sambal belacannya tak mau berposing hari ni...

No comments:

Related Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...