Pages

March 2, 2013

Aiskrim Yogurt

Memang belum nak menarik lagi rupa paras frozen yogurt yang akak buat ni... Dapat pula gambar ni diambil selepas berhari2 benda tu bertapa dalam freezer. Kadang tu buatnya memang semangat. Bila tiba masa nak makan, ibarat hangat2 je... Dapat pula selera tengah merudum. Setakat ni, yg belum pernah turun darjahnya nikmatnya ialah air nescafe panas.. Berenti kejap masa akak pregnant dan menyusukan Fawwaz dolu2, pastu sambung balik...

Al kisah si aiskrim yogurt atau frozen yogurt yang akak buat ni... Memang sedap kaedahnya! Boleh menjimatkan belanja siapa2 yang suka makan kat Tutti Frutti atau snogurt tu.. Agaknya lah kan. Akak pun bukan selalu membeli. Mula2 dulu makan masa di Bahrain, bila balik M'sia nampak banyak macam cendawan, tak berapa teringin pulak. Alih2 nak buat sendri.. huhu.



AISKRIM YOGURT

Bahan2:

1 cawan whipping cream/fresh cream
1 bekas (135g) yogurt - perisa kegemaran (saya guna strawberry)
1/4 cawan susu cair/segar - saya guna full cream
1-3 sudu besar susu pekat manis - saya guna creamer manis
Sedikit esen strawberi (ikut perisa yogurt)

Cara2:
Masukkan kesemua bahan ke dalam bekas dan putar menggunakan mixer hingga kental.
Sejukkan sebentar di dalam freezer sebelum makan. Boleh juga dihidang terus.


No comments:

Related Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...