August 25, 2010

Ayam Goreng

Hahaha... ayam goreng pun aku nak upload sini. Sebenornya dah takde apa nak buat... eh tapi inilah sebenarnya ayam goreng kegemaranku.. mesti nak marinade juga sebelum goreng..



Bahan2 :

3 ketul ayam - ikut bahagian mana yg digemari
1 sudu teh ketumbar - kisar/tumbuk
3 ulas bawang putih - kisar/tumbuk
1 cm halia - kisar/tumbuk
Sedikit serbuk kunyit
Garam secukupnya
Sedikit tepung gandum
Minyak untuk menggoreng

Cara2 :

1) Bersihkan ayam. Kalau besar dan tebal, kelar2 sikit
2) Masukkan dalam bekas sekali dengan semua bahan di atas. Perap sekurang2nya 1 jam..
3) Bila nak goreng, tabur rata tepung gandum ke atas ayam, golek2kan dan goreng dalam minyak panas sampai masak. Tepung tu tak payah bancuh ke apa... tak payah juga guna telor (tu resipi lain... :P)



No comments:

Related Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...