Pages

May 12, 2010

Apam Gula Hangus


Apam yg sedap, senang nak buat, lembut... mmm ! Rupa je ada sket kureng.. tapi apa ada pada rupa, yg penting rasa..


Bahan2 :

1 cawan gula } hanguskan dan kemudian campur air
1 cawan air }
2 biji telur
2 sudu majerin
1/2 cawan minyak masak
2 sudu susu cair
1 sudu gula
1 1/2 cawan tepung
1 sk soda bikarbonat

Cara2:

1) Buat gula hangus dan biarkan sampai sejuk
2) Masukkan telur, majerin dan minyak dalam blender. Blend dalam 2-3 minit.
3) Masukkan susu, gula, bikarbonat dan gula hangus. Blend lagi.
4) Masukkan tepung dan blend sampai sebati.
5) Masukkan dalam loyang atau acu apam. Kukus selama 20 - 30 minit (kalau acu apam tu tak sampai 20 minit pun..)

2 comments:

maddymms said...

Ct .....i luv this website so much...kalau boleh ct upload resepi2 lauk ct...maklumlah 'chef mamak' takde kat sini..nanti time raya jangan lupa resepi biskut choclate chip..kui tart...wah..sedapnya...

Cik Siti said...

eeh maddy... jumpa ko kat sini? ni blog chef main masak2 punya... Nanti nk raya aku buat boh resipi biskut. Tp sebenarnya aku dah lama x buat benda2 cookies nih..

Related Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...