August 19, 2016

Tempahan Kek, Brownies dan Cheese tart

Sejak raya mood rajin akak mencari job memang zero.. Lama benor saka M menepek. Yang ada adalah keinginan nak cuba resipi itu dan ini macam dulu2. Tapi bila nak buat tu, mulalah terfikir sapa nak makan dan abiskan makanan.. Tak terajin pula nak bungkus2 kat orang jauh2.. Mcm lah sedap sangat kan. Sudahnya masuk dalam freezer lah.. bila tiba angin malas, boleh defrost balik, makan sendiri huhuhu..

Abe pulak, dah pandai.. Belum pun bangun dari meja makan time lunch, dah tanya "tea nanti makan apa?". Nampaknya minum petang lebih penting dari segalanya. Sebab time ni lah kami dapat minum sambil santai2 kat porch mengadap tasik nan semak tu.. Atau sambil mengadap pokok ceri.. Dan akak memang suka nak buat kuih muih atau makanan ringan khas untuk minum petang..

OK lah.. ni akak saja nak tepek beberapa order yang belum masuk dalam ni lagi. Ada juga yang tak sempat akak amik gambar esp masa raya hari tu,, Lagi pun time tu tak amik order hat deko2.. Takat brownies, kek buat gitu2 jer.. ada juga carrot cake dan cheese tart.

Latest pic.. baru deliver semalam (18/8). Surprise dari adik utk kakak iparnya.. TQVM Fikah!!! :)

Ordered by Kak Zaidah.. Carrot cake, blueberry and mixed cheese tarts dan brownies. TQ sangat2!
 



5 biji brownies ordered by Shima.. TQVM!!
Menakan sendiri yg order.. Kek Coklat Moist. TQ Pit!!!

Saja nak enterframe jugak... Makanan sandwiches ni tetiba jadi viral kan.. Dan sudah menjadi sumber pendapatan ramai orang. Pokoknya, kalau rajin macam2 boleh jadi..



Bilalah angin rajin ni nak mari lagi.. hihi!

No comments: