Pages

May 11, 2015

Nak Tiramisu sejuk sedapppp

Rindunyaaa nak makan kek yang sejuk, lembut, sedappp... Nak tiramisu.. indulgence.. cheese cake.. uhuh.

Ahahaha... nilah dia. Dulu aku buat kek, la ni oven dah tak menyala pulak. Alih2 teringin itu teringin ini.. Dari masa harijadi sendiri sampai ke harijadi suami, langsung tak bakar kek macam yang dah bertahun2 akak buat. Ghase dah ke penghujung usia je rasa..

Kali ni kalau teringin kek, akak cuma buka album2 lama.. tengok gambar kek hasil buatan sendiri untuk orang. Bak kata abe, akak ni cukup tengok gambar je.. dahhh kenyang. So, takyah nak bawak makan mana2.. Huwaaa ada ke gitu!! Tapi memang betul la.. Akak ni jenis bukan pemakan tapi kena kerap mengudap. Apa bezanya? Adala sikit.. mengudap tu utk benda renyah2 macam kopok ke, kuih ke.. Tahap makanan berat tu esp spesis nasi arab cukup jarang terliur kecuali lapar tahap gaban.

Macam ni... dah beli bahan tak tau bila sempatnya nak buat...

Hari ni akak penat goreng bahan2 untuk sambal goreng. Tadi siang pos 2kg ke KL, semalam dah pass 10kg untuk tokeh tempe.. Rasa nak rehat esok.. tapi ada pending lagi 5 kg tak termasuk gerai dan kedai yg biasa dihantar.. Badan dah mula sakit2.. maklum urat manja. Mana nak cari assistant yang tak payah nak suruh2 ye. Akak ni jenis diam kalau bekerja dan nak orang kerja macam akak jugak. Takut orang tak tahan tengok muka stress akak. Zaman akak kerja dulu pun macam tu. Kalau khusyuk bekerja orang takut nak tegur.. hihi. Hakikatnya akak sebenornya mesraaaa.... tapi ada hangen.

Ni baru selesai shift malam.. boleh la tido satgi. Moga2 esok rezeki makin mencurah.. Bukan boleh nak kaya kalau bisnes sejuk panas ghope akak  nih... tapi bila dapat memenuhi permintaan pelanggan tu, rasa puas hati. Kali ni tangan kanan akak macam mula rasa lenguh geli2.. Satgi nak sapu krim susu kambing yang panas berapi tu.. baru zzzzzz. Sok pagi lepas antar Fawwaz nak pi amik keputusan ujian darah. Harap2 OK la tak kena makan ubat klinik yg seumur hidup tuuu... huhuhu!

Akhir kalam, selamat malam ye dinda2 dan kanda2...  Sweet dreams!

10 kg utk Tholha - T.kasih ya

Untuk Aleng & Ita - sohabat dunia akhirat akak.. T.kasih deh..

No comments:

Related Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...