October 24, 2012

DURIAN CREPE.. ke der?

Hehe.. sebagai seorang rakyat di sebuah gua batu, akak memang tak pernah makan 'durian crepe' nih. Benda 'crepe' pun akak ala2 tak reti dek non.. kalau cikgu sekolah akak dulu cakap 'tak erti' ngeee..

Tapi punyalah popular durian crepe ni.. Sudahlah mahal, nak belajornye pun mahal.. Orang kata 6 biji 10 hengget.  Kalau belajar pulak, agak2 RM180 kot satu resipi. Tapi berbaloi la kot.. Pastinya dapat rahsia menghasilkan produk yg cantik secara hands on.. Tak macam akak punya ni. Walau tuan punya resipi tunjukkan betapa cantiknya hasil dia.. ku lihat bagai langit dengan bumi oh ohhh!!

Takpe, sebab baru first attempt.. Lagipun masa buat ni agak kelam kabut.  Sambil membakar Cotton Soft Japanese Cheesecake.  Dah tu ciskek ku agak mengecewakan petang ni.  Dua kali bikin pun hasilnya sama..

Malam ni tunjuk gambar je lah... Kalau nak resipi yang saya guna ni, boleh klik blog Masam Manis atau tuan punyanya yang sangat kreatif, Azlita.  Memang tak berkedip tengok..  Untuk crepe, saya ikut resipi dia.. Manakala untuk isinya, saya suka hati je.. Sebab readymade fresh cream memang dah ada dalam freezer tu.  Balance masa buat butterscotch nut cake.  Jadi saya campurkan je dengan isi durian.

Boleh lahh.. walau tebal sikit, menghampiri ketayap.. kihkihkih!

Dah lepas simpan dalam petisejuk, boleh ngap... ginilah isinya
 Tunjuk lagi.... ;)
 Konon jenuh nak abiskan.. tapi ambik seketol lagi.  Buat ganti lunch yg tak terambil sebab sibuk baking huhu!

SEKIAN... Lalalaa hati gumbira sebab dapat rehat.  Walau sedikit kesal sebab tak sempat bagi Fawwaz makan nasi, sebab dia tertidur waktu saya sibuk transfer gambar ke laptop :(

No comments: