July 16, 2013

Sepatutnya Sardine Roll... :D

Hari ni cuti masak... Abe takde, jadi buatle sesuka hati.. hehe! Hari ni sepanjang hari cuaca sejuk. Hujan sekejap menjelang tengahari, tapi sejuk dan redup sampai ke malam. Tetiba rasa macam musim sejuk cuma tahap tak gigil yg memerlukan baju panas.

Hari ni saya meronda pekan Jitra 2 mencari tudung dan yang utama, puff pastry. Sebabnya dah tergoda dengan posting sardine puff sahabatku Ani, semalam. Walau rakyat hanya akak sorang, tapi tak dulik. Nak buat jugak. Lagipun sardin masak dah ada tu... tinggal bubuh bawang banyak2. Cuma sayangnya, puff pastry tu tak dijual. Dah cari kat CMart & Ceria, tapi takdak! Huhuhuu... memang tak jadi punya. Dahlah kelam kabut sikit sebab tengah melenggang kangkung, alih2 cikgu Fawwaz hantar text, suruh ambik anak akak yang tak mau masuk kelas sedari pagi tadi. Cikgu risaukan keselamatan dia, main sorang2 kat luar.. huhuhu!

Petang tadi akak tetap mengerjakan sardin tu jugaklah. Ingat nak buat sardine roll, tapi doh tu tak boleh nak rolled. Rapuh ke apa ye.. Akak pun tak pasti. Akak ikut resipi Citarasawan. Sudahnya, nak namakan apa pun akak tak tau. Pastri sardine ka.. hehe! Takpelah, akak tunjuk gambaq ja naa... :D

Baru makan seketoi.. kalau mampu perut ni, sambung sahur esok..


Masih lagi kemaruk makan laksa Johor.. Semalam punya pun tak habis sebab cuma makan sekali. Tadi berbuka, sambung balik makan ni... Baru puas hati. Esok bukak buku menu baru... :P


No comments:

Related Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...