April 7, 2010

Just pics... Apa ada di dapur saya?

Pagi tadi merajinkan diri buat lontong / sayur lodeh utk breakfast. Buat sambal kacang sekali... Aku memang suka makanan ni... selalu dulu kat S'pore breakfast lontong kat Restaurant Afghan di Tampines. Almost every Saturday... Nasi impit ni import dari M'sia.. makcik bungkus beras dalam plastik, then sealed (ala2 adabi punya..)
Sayur lodeh yg balance je... baru ingat nak snap..


Kerabu jenis ni ada kat kampung saya je. Kalau setakat kat KL, belum pernah jumpa. Antara ramuannya daun limau purut dan belacan.. aku pun belum mahir buat. Tapi memang sedap kalau hasil air tangan makcik2 ku. Besalahh.. sapa lagi nak angkatt hehe (kalau dulu arwah nenek buat mmg WORLD!)..


Nak balik hari tu sempat buat kek utk Along & wife. Tapi atasnya agak terhangus.. Apapun, kek ni memang sedap.. kek kampung. Kena letak color yg terang2, baru selera...

Terung sambal versi taruk kicap...


Bila Mima tulis pasal menu ayam asam pedas, aku baru teringat gambar ni. Macam pernah cerita dan tulis resipi, tapi tak jumpa.. Asam pedas memang aku suka sangat..



No comments: